reklama

Ako začať behať alebo pomaly ďalej zabehneš (1. časť: Výbava bežca)

Fajn, beh je asi úžasný, poviete si. Rozhodli ste sa, že chcete schudnúť, odbúrať stres z práce alebo z manželky, ohúriť milenku svojou výdržou alebo zabehnúť maratón. Predpokladajme teda, že nejakú tú motiváciu máte a rozhodli ste sa začať behať. Ale ako na to ? Nuž, mám pre vás zlé aj dobré správy. Mal by som sa spýtať, ktoré chcete počuť skôr ale nebudeme strácať čas a začnem tými dobrými: Pravidelný beh vám horeuvedené problémy takmer určite vyrieši a s troškou pevnej vôle sa to dá aj zvládnuť. A teraz jedna zlá: pripravte sa na to, že každý začiatok je ťažký.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Krok číslo 1: Zadovážte si vhodné oblečenie a obuv

Ja osobne som zástancom prístupu - úroveň výbavy má zodpovedať úrovni schopností. Nemusíte investovať tisícky eur, ale je dosť možné, že predavač bude mať na to iný názor. Buďte hlavne pozorní pri výbere obuvi, neexperimentujte a určite si zadovážte obuv určenú na behanie. Na začiatok bude stačiť aj nižší model, tých kilometrov nebude až tak veľa. Mne osobne sa najlepšie osvedčila značka Mizuno. Tiež pozor na veľkosť - nekupujte obuv tesnú ani príliš veľkú.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Výber oblečenia samozrejme závisí od ročného obdobia, v ktorom začínate. S vhodným oblečením sa dá behať takmer v každom počasí. V zime budete potrebovať funkčné prádlo, bundu, čiapku a rukavice, v lete väčšinou stačia kraťasy a tričko. Pri behu sa telo pekne zohreje, tak to s tým obliekaním nepreháňajte. Je dosť možné, že nejaké oblečenia doma máte, ak športujete, lyžujete alebo chodíte na turistiku.

Priznám sa, že sa nepovažujem v oblasti športovej módy za veľkého odborníka. Vždy sa mi uľaví, keď mám nákup týchto pomôcok za sebou a občas to nechávam na iných. Teraz mi ježisko priniesol čiapku, rukavice a "čelovku", takže môžem behať aj za tmy ( v lese je to pekná zábava ).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nakúpene ? Nabudúce ideme von !

Eduard Maguth

Eduard Maguth

Bloger 
  • Počet článkov:  5
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Môj osobný príbeh začal roku 1971. Príbeh mojej diagnózy začal o pekných pár rokov neskôr, v máji 2008, na tom istom mieste. Trochu inak som si predstavoval príchod jari. Veď kto by čakal v 36 rokoch diagnózu "cukrovka"? Napriek, alebo skôr vďaka nej, mám parádny život :) Zoznam autorových rubrík:  behSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu