reklama

"Zmeniť svoj život" nemusí byť iba klišé...

Môj posledný článok bol o tom, či je behanie v zime dobrý alebo blbý nápad. Prešla medzitým ďalšia zima, ktorá sa tej predošlej podobá asi ako chladnička kryokomore. Tá predošlá bola k milovníkom outdoorového behu naozaj dosť krutá. Z tréningov som sa vtedy vracal s 10 centimetrovými cencúľami zamrznutého potu na čiapke a to nehovorím o prekonávaní ďalších záludností, ktoré som opísal v hore zmienenom článku. Ale možno práve tieto nepriaznivé podmienky ma posunuli ďalej.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Od Tatier k Domici, cca 50. kilometer ....
Od Tatier k Domici, cca 50. kilometer .... 

Stagnácia a posun vpred

Asi najvystížnejší výraz pre môj bežecký status do roku 2013 by bola "stagnácia". Trénoval som cca 50- 60 km týždenne, viac som nevládal a "nemal čas", mal som miernu nadváhu, najlepší maratónsky čas tesne pod 4 hodiny...a nie a nie sa posunúť ďalej.

Z môjho tela a mysle sa však začiatkom roku 2013 stalo laboratórium a postupne som sa dopracoval k splneným túžbam a k novým cieľom. Keďže trpím cukrovkou, dosiahnuť niektoré z nich bolo o trochu ťažšie ako pre človeka so zdravým metabolizmom, pretože každý prehrešok a omyl mi moje telo dá pocítiť dupľovane.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Čo sa to v roku 2013 vlastne u mňa zmenilo ? Tu je malý sumár:

  • životospráva: postupne som od základov zmenil stravovanie, okrem iného som prešiel na vegetariánsku stravu

  • úprava hmotnosti: trénovaním a životosprávou som schudol na atletickú hmotnosť

  • výkonnosť: zlepšil som si všetky osobné bežecké maximá, v roku 2013 som nabehal vyše 5500 km, začal som tréningovo behávať niekedy 60 až 75 km denne

  • splnený sen č.1: absolvoval som svoj prvý ultramaratón ( 89km ), ktorý som dokončil v časovom limite

  • splnený sen č.2: prebehol som za 2 dni z poľských na maďarské hranice, čo je cca 160 km

  • splnený sen č.3: rozhodol som sa ďalej odovzdať svoje skúsenosti a vedomosti a stal sa zo mňa kondičný tréner

  • ... a čo je najlepšie, cítim sa fyzicky a psychicky tak dobre ako nikdy predtým :)

Vždy je ten správny čas!

S odstupom času si stojím za tvrdením, že behanie v zime je nápad geniálny... Na vlastnej koži som pochopil, že ak sa chcete do niečoho pustiť, je jedno či je zima alebo leto. Nečakajte, kým budete mať podmienky ideálne, nemusíte sa totiž dočkať nikdy. Naopak, ak prekonáte prekážky na začiatku, samotná cesta môže byť ľahšia. Skrátka, nečakajte a pusťte sa do toho hneď !

Do behania ! :)

Eduard Maguth

Eduard Maguth

Bloger 
  • Počet článkov:  5
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Môj osobný príbeh začal roku 1971. Príbeh mojej diagnózy začal o pekných pár rokov neskôr, v máji 2008, na tom istom mieste. Trochu inak som si predstavoval príchod jari. Veď kto by čakal v 36 rokoch diagnózu "cukrovka"? Napriek, alebo skôr vďaka nej, mám parádny život :) Zoznam autorových rubrík:  behSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu